Plant-dier-milieutechnieken D/A-finaliteit

Je hebt heel wat  interesse voor praktisch werk binnen en buiten in de landbouw, tuinbouw, de natuur en met huisdieren. Plant-, dier- en milieutechnieken is een theoretisch-praktische studierichting waar je een brede basisvorming (talen, wiskunde, wetenschappen, ..) krijgt met extra aandacht voor chemie, biologie en aardwetenschappen. Je leert ook respectvol, verantwoord, diervriendelijk, ecologisch en duurzaam omgaan met de argrarische en groene sector.

• Brede basisvorming

• Sterk wetenschappelijk

• Biologie

• Chemie

• Theorie plant – dier en milieu

• Praktijk plant – dier en milieu

Waar kan je heen?

Vermits je heel wat interesse hebt in wetenschappen en de groene sector vormt deze optie een prima voorbereiding op elke wetenschappelijke praktische georiënteerde studierichting binnen de dubbele finaliteit. Voorbeelden binnen onze school zijn tuinaanleg en -onderhoud, agrotechnieken dier en agrotechnieken plant (D/A-finaliteit).

Na de derde graad in deze studierichting ligt de weg open voor een wetenschappelijke studie of de arbeidsmarkt:

Een professionele bacheloropleiding zoals Agro- en Biotechnologie, Biomedische Laboratoriumtechnologie, Verpleegkunde, Sociaal werk, Onderwijs, Voeding- en Dieetkunde, Landschap- en tuinarchitectuur…

Arbeidsmarkt: Tuinbouw- en toeleveringsbedrijven, zelfstandige teler en tuinaanlegger. Technisch medewerker in ondernemingen en bedrijven die met dieren of planten werken.

Aardrijkskunde11
Engels22