Dier en milieu A-finaliteit​

Plant en milieu is een praktisch agrarische studierichting in de arbeidsmarktfinaliteit. Je krijgt een  praktisch agrarische vorming met focus op de dierlijke productie. Ook het bedienen en besturen,  onderhouden, afstellen en controleren van landbouwmachines komen aan bod. Je leert ook volgens agro- ecologische principes handelen.

• Nederlands en Wiskunde basisvorming
  • Maatschappelijke basisvorming
  • Landbouwproductiedieren verzorgen met het oog op een economisch rendabele dierlijke productie
  • Gemechaniseerd werk met landbouwtractoren of landbouwmachines voor land- en tuinbouw
  • Je behaalt een diploma P1 (fytolicentie)

Na de derde graad in deze studierichting ligt de weg open voor een job in de arbeidsmarkt:

Arbeidsmarkt: Tuinbouw- en toeleveringsbedrijven. Technisch medewerker in ondernemingen en bedrijven die met dieren of planten werken.

Mavo22
Dier en milieu